Ținând cont de faptul că mai toate modelele de clasă medie cu veleități mai mult sau mai puțin sportive au în gamă cel puțin un motor mai mare de 2,0 litri (există și excepții, desigur), Mazda, compania japoneză cu una dintre cele mai dinamice evoluții pe piața auto europeană în ultimii doi ani, a completat gama motorizărilor destinate clasei medii cu un diesel de 2,2 litri și 185 CP.
Cu toate că drive-testul oficial cu noua Mazda6 2.2 CD este programat în Europa în luna noiembrie a acestui an, ProMotor a participat la un preview al noii motorizări încă de luna trecută. Și, o a doua premieră, noul diesel a fost testat pe versiunea break a Mazda6.
Pentru a vă lămuri de la început, trebuie să vă spun că noul diesel de 2,2 litri nu are nici o legătură cu cel lansat de Ford pentru noul Mondeo, ci este derivat din cel de 2,0 litri și 140 CP – cu toate că are numai 10 CP în plus, iar cuplul motor maxim este tot de 400 Nm.
Prima impresie pe care mi-a oferit-o noul diesel atunci când am luat loc pe scaunul șoferului a fost legată de sound. Motorul este aproape la fel de silențios ca și cel de 2,0 litri, dar zgomotul de “tractoraș“e parcă mai pronunțat.
Ceea ce impresionează în comparație cu dieselul de 140 CP sunt reprizele. La 160 km/h, pe autobahn, în treapta a șasea (fără a avea pedala la podea), poți accelera fără nici o problemă până la 200 km/h, fără să simți nevoia să retrogradezi.
La capitolul consum, cei de la Mazda se lăudau că noul motor, deși oferă 45 CP în plus, are un consum mediu identic cu al lui 2,0 diesel – 5,6 litri –, valoare puțin cam “extraterestră” pentru traficul din România, dar posibilă într-o țară civilizată.
Pe parcursul testului, realizat pe autobahnul fără limitare de viteză și prin orașele din jurul Frankfurtului, media de consum indicată de computerul de bord a fost de 6,5 litri/100 km, valoare rezonabilă în condițiile în care pe autostradă am rulat numai cu viteze de peste 140 km/h.
În ceea ce priveşte habitaclul, nu am observat nicio diferenţă notabilă faţă de breakul obişnuit, disponibil deja şi în România. De apreciat este modul în care linia portbagajului se înscrie în cea a maşinii, fiind printre puţinele breakuri cu o linie dinamică accentuată.
Atuul principal (în afară de „imaginea de familist) al versiunii break îl reprezintă portbagajul extrem de generos, de 519 litri. În privința prețului, cei de la Mazda nu au dezvăluit vreo cifră, dar cel mai probabil noua motorizare, care va fi disponibilă și în România începând cu 2009, va costa cu 1.500-2.000 de euro mai mult decât dieselul de 2,0 litri.